Termen de garanţie - 35 de ani!

Buretele mângâie, sub jetul de apă, farfuria unsă, apoi mâna îngrijită, cu manichiura recent făcută, o aşază în suportul din inox al maşinii de spălat vase. E ca un joc, totul e simplu, uşor, vesela murdară va fi spălată fără vreun efort din partea doamnei. Care va lua dintr-un coş din răchită cămăşile purtate ale soţului ei şi le va arunca în cuva maşinii automate de spălat rufe. Apoi va scoate din congelator câteva pachete, le va înlătura ţipla protectoare şi le va introduce în cuptorul cu microunde. Cina va fi gata în 10 minute.

Mai puţin îi trebuie însă femeii române pentru a adormi, la 11 noaptea, în faţa televizorului deschis, unde se desfăşoară asemenea scene. Pentru că gospodina română nu are nici manichiură, nici maşină de spălat vase. Nici produse semipreparate în frigider. Singurul produs considerat deja "de lux" e maşina automată de spălat rufe…

Pentru că gospodina română nu-şi poate permite nimic din ce i-ar uşura al doilea serviciu, cel de acasă, nu mai puţin istovitor decât tura de dimineaţă din fabrică. Nu-şi poate permite să cumpere zarzavat congelat, pentru supă, care nu i-ar îngălbeni degetele şi nu ar cocoşa-o asupra mesei de bucătărie. Nici vreun produs semipreparat, deoarece costă cât doi pui, or, ea, din acei doi pui găteşte patru feluri de mâncare.

Nu mai duce de mult la „Nufărul“ decât sacourile şi paltoanele, nu fiindcă n-ar vrea, ci deoarece nu are cu ce să achite spălarea lenjeriei şi curăţarea pantalonilor. I-ar plăcea să treacă, în drum spre casă, pe la spălătorie şi să ia pachetul gros cu cearşafuri călcate, dar aceasta ar însemna să nu mai plătească întreţinerea pe luna în curs.

I-ar plăcea femeii române toate aceste facilităţi normale pentru o lume aflată cu un picior în mileniul trei. I-ar plăcea şi chiar le merită, pentru că munceşte la serviciu opt-zece ore pentru o societate care, se spune că evoulează pentru ca nouă, oamenilor care o formăm, să ne fie viaţa mai uşoară. Pentru femeia română însă ce i se întâmplă nu poate decât să-i descumpănească încrederea în dreptatea socială şi, de ce nu?, chiar şi a bunului Dumnezeu. Căci munceşte, la serviciu, la fel şi poate chiar mai mult decât o semenă de-a ei din America sau Franţa, dar nu-şi poate permite să cumpere un banal zarzavat congelat, pe când casnica americană merge la cumpărături cu maşina personală!

Şi se mai întreabă străinii de ce femeile române, atât de frumoase, « se ofilesc » repede după 35 de ani!

Notă: Nici un articol, fragment al unui articol sau fotografie nu pot fi publicate fără acordul autoarei.

Comentarii

Anonim a spus…
cam adevarat...
Anonim a spus…
Sambata trecuta am mers pana la tatal meu la cimitir sa-i aprind o lumanare. In fata portii o femeie nici foarte batrana nici foarte tanara parca indraznea, parca nu intraznea sa cerceasca. Vazand-o curatica m-am gandit ca nu ar strica sa-i dau ceva mai ales ca sambata in perioada postului se fac pomeni. Cand a ridicat ochii la mine m-am ingrozit. Mi-am dat seama ca putea sa fie de varsta mea. Se uita cu niste ochi tristi la mine si parca ii parea rau ca trebuia sa recurga la o asa injosire. In momentul acela m-am gandit la ideea credintei chinezesti care spune ca ne nastem de multe ori pana devenim puri. Oare cu ce a gresit aceasta femeie in viata de apoi ca acum sa se nasca pentru a se chinui? Sau poate a fost greseala ei ca nu a vrut mai mult de la viata? Nu stiu daca nu cumva noi suntem de vina ca nu ne permitem tot ce scrie Carmen in acest articol. Eu stiu doar ca Bunul Dumnezeu chiar daca mi-a luat o particica din ce am iubit in viata adica pe tatal meu, A Fost Generos cu mine si mi-a oferit un pic mai multe privilegii decat altor femei.Si daca stau bine si ma gandesc nu conteaza ca tai zarzavatul eu si nu-l cumpar sau nu am masina de spalat vase dar am iubirea sotului si a fetitei mele si satisfactia ca sunt buni amandoi, si destepti si ma sustin din suflet si ma incurajeaza in toate nebuniile pe care le fac.
simonacratel a spus…
Este adevarat, foarte adevarat cite lipsesc femeii din rom., dar vreau sa spun, ca datorita produselor congelate pe care de ex. femeia germana le scoate din congelator, deja de la 20 si ceva de ani arata trecuta rau. :)
(Zic eu ca este una din cauze, ca altfel nu-mi explic) Cert este ca aici femeile arata mult mai in virsta decit femeile pe care le cunosc eu in romania si au exact acceasi virsta.

Postări populare