"La aniversară", Amita Bhose



Câteodată avem rarul privilegiu de a ne afla în preajma unor oameni unici, mari. Apreciem cum se cuvine acest lucru după ani şi ani, când acei oameni nu mai sunt printre noi iar noi am încărunţit şi ne dăm seama că priveam acele întâlniri unice cu ochii tinereţii. O tinereţe care considera normal ca traducătoarea lui Eminescu în bengali să te invite la ea acasă şi să-ţi ofere un ceai, să parcurgeţi împreună drumul spre facultate, să o suni, să râzi împreună cu ea. Bineînţeles, era normal. Cu trecerea anilor însă am înţeles cât de norocoasă am fost pentru că m-am aflat în preajma lui Didi - Amita Bhose - pentru că întâlnirea cu ea mi-a schimbat viaţa. Aş fi vrut să fiu mai atentă la toate gesturile lui Didi, la vorbele ei pentru ca amintirile mele să o poată reconstitui mai uşor. Dar probabil că aşa se întâmplă în viaţă, acesta e mersul vieţii: ţi se pare că oamenii de lângă tine sunt eterni, nu vor muri niciodată şi multe amănunte scapă memoriei.

Pe 9 februarie Didi ar fi împlinit 77 de ani. Am fi sărbătorit victoriile, am fi făcut planuri, am fi râs, cei dragi lui Didi ar fi venit din colţurile ţării pentru a o sărbători, Didi ar fi gătit pentru noi mâncare indiană. I-am fi evocat pe cei dispăruţi dinte noi - Alo, Alo cel drag lui Didi, cel mai bun student al ei... Acum însă, pe 9 februarie, ne vom aminti noi de Didi. La Biblioteca Ioan Slavici, la ora 17. Şi dacă vreţi să o cunoaşteţi - pe Didi şi opera sa - vă aşteptăm cu drag. Va fi lansată şi cartea Proza literară a lui Eminescu şi gândirea indiană, o continuare a cărţii Eminescu şi India. Vă aşteptăm....

Comentarii

Postări populare