Uite că putem să nu ne dăm numai în bărci

Mă şi mir. În sfârşit un proiect logic: şahul în şcoli. Mă miră şi mai mult pentru că vine din partea unui PD-list, mai ales ca la conducerea Ministerului Învăţământului e prăpăd acum, şi tot de la PD-L ni se trage. Acum vreo săptămână am auzit ştirea cum că de la anul fiecare elev din clasele I-VIII va primi câte un măr. Voi, cei ce aţi venit cu ideea asta, aţi fost în ultimii ani în vreo sală de curs? Aţi văzut pictura cu lapte pe pereţi? Aţi asistat la bătăi cu cornuri? Vă daţi seama câţi ochi învineţiţi vor fi de la mărul zilnic? E ca şi cum le-ai da arme albe elevilor...
Da, ideea e bună dar nu e aplicabilă.

Să revenim la proiectul cu şahul în şcoli. Ana mea îmi povestea cu mirare, după ce sa întors din Suedia, că pe holurile şcolilor sunt mese de şah şi elevii, în pauze, nu sar pe pereţi, ca la noi, ci joacă şah. Atunci m-am gândit: Dar oare ce mare greutate e să pui în curtea şcolii nişte mese - din piatră, să nu fie rupte - şi cine vrea să poată juca şah? Ne plângem că elevii sunt violenţi dar le punem la îndemână nu mese de şah ci mere, ca să aibă cu ce să se bată! Poate că e cam prea mult ca şahul să fie materie de sine stătătoare dar nişte mese de şah pot fi instalate!

Aşadar, o idee bună. Pariu că proiectul nu va fi aprobat?

Comentarii

Postări populare