Note mari, gramatică grea.

O colegă de-a fiicei mele are 4 în catalog dar la testul naţional la română a luat 9.
- Şi atunci? o întreb. Crezi că a copiat?
Dă din cap, afirmativ.

Copiatul este inventat de când a apărut învăţământul. Nu e ceva nou şi se practică până mori. Întotdeauna vor fi unii care copiază şi alţii de la care se copiază sau copiaţi. Cei care copiază acum, în şcoală, sunt cei care se vor "descurca" mai târziu, descurcăreţii, cei care se vor fofila prin viaţă.

Că nu e drept ştim cu toţii. Eu, una, n-aş permite să se copieze dacă aş fi supraveghetor într-o clasă de examen. Asta o zic acum, cu mintea mea de adult, dar tocmai de aceea sunt puşi adulţi ca supraveghetori, ca să aibă conştiinţa gestului. Vrei să intri la un liceu bun? Apoi pune mâna şi învaţă! Că dacă intri acum pe copiat nici n-o să poţi ţine pasul apoi, în liceu, o să fii repetentul clasei!

Cum va fi, probabil, eleva pe care am văzut-o în staţia de troleibuz. Îi spunea alteia că e clasa a opta şi are media 9,38 (poate minţea, poate nu). Şi i s-a adresat fetiţei de cinci ani pe care o însoţea:
- Cum E ochelarii? E buni?

Notele E mari dar gramatica E grea.

Comentarii

DOAR NOI a spus…
off.... cunosc atat de bine!
eu am dat un 4 unei eleve si a plans in fata caneclariei, a daramat ceva pe hol. si urla in fata scolii ca i-am dat 4. dar nu excela are sase pr semestrul I si avea un sase si acum.
copiii de azi sunte cumpliti!!! unii...
Carmen Musat Coman a spus…
Si copiii si adultii sunt cumpliti, unii dintre ei. Societatea in care traim e cumplita - de parca nu noi, oamenii, am facut-o?
Oricum ar fi,e trist, revoltator...

Postări populare