Democratia e doar aici, sus... jos e...

In anii 90 cineva mi-a spus un banc si e, de departe, cel mai bun auzit in ultimii 20 de ani. Actual a fost mereu dar azi cu atat mai mult.


Un vultur zbura pe spate, plana, mai dadea dintr-o aripa, iar mai plana si tot asa. Vulpea, de jos, il intreaba:
- Mai, vulture, dar zbori asa, pe spate?
Vulturul deschide un ochi si-i zice, un pic dispretuitor:
- Pai zbor cum vreau, acum e democratie.
Vulpea se gandeste: Pai daca e democratie atunci si eu pot sa merg cu spatele.
Si merge ea de-a-ndaratelea, si merge, si ajunge in tufis, si in tufis era ursul care o violeaza.
Dupa un timp, vulpea, smotocita, amarata, isi ridica privirea spre vulturul care, nestingherit, plana, mai dadea dintr-o aripa, iar plana, pe spate.
- Mai, vulture, zice ea, uite, mi-ai spus ca e democratie si ca pot sa merg si eu cu spatele. Ia uite ce am patit!
Vulturul se uita la ea si zice, razand:
- Pai, mai, democratie e aici la noi, sus, la voi, jos, e futareala curata!

Comentarii

Postări populare