Cum am ratat un incendiu

Drumul a fost al îndoielii: să merg la mall-ul din Vitan sau la Sun Plaza? Acolo, ba acolo, până la urmă am optat pentru Sun Plaza, că e mai mare. Era ajunul Craciunului, Moșul mai avea niște lucruri pe listă (rușine, Moșule, lași pe ultima zi).

Cum s-a făcut, că am uitat că ora deschiderii e 10 (de, așa-mi trebuie dacă nu bat mall-urile) și am ajuns în Sun Plaza pe la 9,20. Lume era ceva, că era deschis magazinul Cora. Și nu trec 5 minute, timp în care mă tot gândeam ce să fac până la 10, că aud un țiuit, ca o alarmă, așa cum auzi în filmele sf cu sfârșitul lumii într-un buncăr. Nu deslușesc nimic din cuvinte, dar alarma s-a mutat odată cu mine și am auzit anunțul: să evacuam în liniște și fără panică mall-ul.

Mă uit în jur - oamenii nu păreau a lua în seamă anunțul, își vedeau de treaba lor. Mi-am zis că o fi vreo glumă, vreun exercițiu, dar tot eu mi-am zis apoi: Cât de tâmpit să fii ca să faci un exercițiu în ajunul Crăciunului? (bine, nu era exclusă posibilitatea).

M-am gândit totuși că nu aș vrea să știu dacă e adevărat ori nu, dacă e vreun incendiu pe undeva (adevărat că la parter ieșea fum - mirosea a friptură arsă), așa că m-am îndreptat spre parcare și... am plecat spre mall-ul din Vitan.

Am aflat ulterior că a fost alarmă falsă. Dar ziceți și voi, ce probabilitate e ca un om care merge din an în Paște la mall să ajungă și la ora 9,20, înainte de deschiderea magazinelor și să mai dea și peste un incendiu? Cum eu nu stau bine cu matematica, nu-mi bat capul dar pot să mă întreb, nu?

Comentarii

Postări populare