Nu credeam să-nvăț a trăi vreodată în cea mai sigură țară din Europa

Azi am aflat că trăiesc în cea mai sigură țară din Europa. Mi-a spus-o președintele țării, deci ar trebui să-l cred. Fiindcă e în tratative de un an cu americanii și iată, le-a tras-o peste bot cehilor și nu mai știu cui, că oricum nu are importanță. Ăstora le-a furat scutul de sub nas și acum, în nu știu ce comună, se fac pregătiri să-i întâmpine pe americani, ca în California Dreamin.

De azi trăiesc în cea mai sigură țară din Europa. De azi înainte, o să pot trece fără frică prin gangul întunecos care desparte cele două blocuri gri. Nu o să mă mai agreseze nimeni. Nu o să mă mai scotocească nimeni prin buzunare, în autobuz, telefonul o să mi-l pot lăsa pe masă, la cafenea, fără să mai dispară la trecerea unui puradel. Nu o să-mi mai aștept fiica la gura metroului la ora 21, când se întoarce de la repetițiile de la cor, va putea străbate și singură pașii până acasă, n-o s-o mai fluiere nimeni și n-o s-o mai acosteze nimeni.

Nu știu dacă de acum înainte voi putea pune și eu o mătură în ușă, semn că nu sunt acasă, așa cum am văzut la știri, dar chiar dacă o să încui în continuare ușa nu o să fie nevoie să mai rog vreo vecină să arunce un ochi și spre apartamentul meu când sunt plecată pentru câteva zile. Acum nu mai e nici un pericol, mi-a spus-o chiar președintele.

Nu-mi va mai fi teamă că dacă mă uit urât la un tâmpit care mi-a tăiat calea cât pe ce să mă bage în stâlp, cu mașina, o să mă trezesc cu vreo bâtă în cap.

Trecând dincolo de bariera siguranței fizice, de acum înainte tot ce e legat de societate va fi așa cum trebuie: spitalul, școala, administrația publică... Etc. De azi înainte trăim în cea mai sigură țară din Europa. Cum, nu? Nu la acest gen de siguranță se referea musiu presidente? Că eu credeam că genul ăsta de siguranță vrea să-l asigure. A, nu? Păcat. Tocmai îmi imaginam că trăiesc în cea mai sigură țară din Europa. Mă duc să iau mătura din ușă.

Comentarii

Postări populare