La Snagov-Pacea nu-i ca la Amara sau Slanic Prahova. Dar e tot în România grătarelor

Oriunde te-ai duce dai de grătare. Nu știu dacă la Amara au instalat, între timp. La Slănic Prahova, acum vreo doi ani, erau puzderie.

La Snagov-Pacea (așa-i spunea pe vremea copilăriei mele) grătarul cel mare și oficial e folosit doar de către nostalgicii locului - cei în vârstă, care veneau aici în vremurile „bune” - cei care vin acum cu scaunele pliante, masa pliantă și își petrec o zi de weekend într-o semiliniște, vorbind, probabil, de timpurile apuse.

















Tinerii vin cu grătarul lor, fumul e al tuturor. Țipetele, așișderea - acestea vin de la localnici, o grămadă  de bruneți care se aruncă în apă ca de pe trambulină, spărgându-se în  figuri și înjurându-se cu patimă. Tare, foarte tare. 




Nu sunt prea mulți cei ce trec de poarta complexului Muntenia -Electrica - parcă așa se numește acum Pacea. De intri cu mașina plătești 7,5 lei și 2,5 lei de persoană. Ai putea spune că de doi lei plătești de  doi lei primești. S-au văzut însă și alte situații când plăteai 40 și primeai tot de doi lei. Măcar aici poți fugi de fum și cu puțin noroc nimerești într-o pauză de muzică de la complex. Dacă aș fi nostalgică aș spune:
- Ehei, câtă lume era odată aici și ce mici se făceau...
Numai că nu prea-mi aduc aminte. Parcă, parcă.

Miroase însă a fân cosit. Așa că poți ignora barele din fier ruginit, ai noroc că merge cișmeaua și te poți uda dacă nu vrei să intri în Snagov, nu, dușurile nu merg dar toaletele sunt curate - cel puțin cea a bărbaților, nu, n-am fost eu în ea dar de aici am referințe. De-ți plac florile poți culege flori de câmp, îți poți face o pălărie dintr-o frunză de nufăr și poți admira nuferii. Mai de departe, totuși, căci de aproape o să vezi pachetele de țigări și dozele de bere plutind pe lângă frunzele de nufăr. Ca-n imaginea din dreapta - da, chiar în mijloc sunt un pachet de țigări pe o frunză și fundul unei doze.








Te poți uita liniștit pe cer trecând cu privirea pe lângă felinarul care probabil se mai și aprinde în noapte, luminând vreo nuntă.








A, cum e apa? Păi nu v-am spus că n-am intrat?

Comentarii

Postări populare