Cine să mai aibă parte?

De vreo patru ani relația mea cu cartea s-a schimbat. Sunt un plămăditor de carte, la propriu. Și am trecut din tabăra celor ce mergeau la târgurile de carte nu pentru a se întâlni cu autorul preferat - nu înțeleg nici acum de ce țin oamenii să se uite în ochii autorului, ce e de văzut, e acolo, un om, și el, cartea mi se pare importantă - ci pentru a cumpăra cărți. Da, ofertele editurilor mari sunt ale naibii de tentante, de-asta, de patru ani, nici nu mai trec pe la standurile lor. Când or veni ei la mine m-oi duce și eu la ei.
Spuneam că s-a schimbat relația mea cu cartea. Acum eu îi întâmpin pe cei care caută cartea. Și ce-am observat, cu tristețe, de la an la an: că numărul elevilor care vin la târgurile de carte e din ce în ce mai mic. Că părinții care vin cu copiii lor la târguri sunt din ce în ce mai puțini. Că  numărul părinților care-și trag de mână copiii din fața cărților - Hai de-aici! - e din ce în ce mai mare. Și atunci cine să mai aibă parte?

Comentarii

Postări populare